Kurs języka HTML i CSS

Poradnik webmastera

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Zakładanie konta w Google

Email Drukuj PDF

Aby skorzystać z usługi Witryny Google, musisz założyć konto w Google. Najczęściej wykorzystywaną usługą Google jest poczta elektroniczna Gmail, zatem przedstawimy w tym miejscu zakładanie konta właśnie na stronie Gmaila.

Aby założyć konto, wykonaj następujące czynności:

Strona otwiera się w języku polskim. Po prawej stronie zobaczysz formularz logowania. Ponieważ nie masz jeszcze konta, musisz przejść najpierw przez jednorazową procedurę tworzenia konta.

  • Kliknij przycisk Utwórz konto.

Na kolejnej stronie zobaczysz formularz, w którym musisz podać szereg informacji niezbędnych do założenia konta.

  • W polach Imię i Nazwisko podaj swoje imię i nazwisko.
  • W polu Pożądany Login podaj ciąg znaków, za pomocą którego będziesz się logować do systemu.

Ponieważ w tym miejscu masz już „konkurencję” w postaci 100 mln innych użytkowników, może się zdarzyć, że podany login będzie już przez kogoś zajęty. Gdy klikniesz przycisk sprawdź dostępność, system sprawdzi, czy w jego bazie ktoś już nie wykorzystał danego ciągu znaków. Zaproponuje nawet ciągi, ale możesz oczywiście wypróbować inne, aż trafisz na wolny.

  • W polu Wybierz hasło podaj hasło, które będziesz podawać przy logowaniu.

Hasło powinno być co najmniej 8-znakowe. System pokaże od razu, czy hasło jest silne, czy też nie.

  • W polu Ponownie wpisz hasło podaj ponownie to samo hasło.

System proponuje zapamiętanie użytkownika na danym komputerze i utworzenie Historii Online. Możesz pozostawić zaznaczenia, ale jeśli do twojego konta w komputerze mają dostęp inne osoby, zrezygnuj z zapamiętywania.

  • W polu Pytanie wybierz jedno ze standardowych pytań lub zaznacz opcję Napisz własne pytanie.
  • W polu pod spodem napisz własne pytanie, np. Imię psa, a niżej odpowiedź.

Opcja ta przydaje się wtedy, gdy zapomnimy hasła i będziemy chcieli poprosić o przypomnienie – system poprosi o udzielenie odpowiedzi na to pytanie.

W polu Drugi adres email możemy podać inny adres poczty elektronicznej, na który zostanie nam przysłane hasło, gdy je zapomnimy. Jeśli nie chcesz korzystać z tej opcji, zostaw ją pustą.

  • Pole Lokalizacja pozostaw bez zmian, gdyż domyślnie jest wybierana Polska.
  • W polu Weryfikacja obrazkowa przepisz ręcznie podane graficznie znaki.

Tutaj możesz mieć problemy – przepisanie znaków wcale nie jest proste. Jeśli się pomylisz, system poprosi o ponowne przepisanie, tym razem innego zestawu. Musisz też ponownie podać dwa razy hasło.

  • Kliknij przycisk Akceptuję. Stwórz moje konto.

Gdy system zaakceptuje konto, ukaże się strona z gratulacjami. Przeglądarka (Firefox) zaproponuje zapamiętanie hasła – jeśli do komputera nie dosiadają się inne osoby, kliknij przycisk Zapamiętaj.

  • Aby przejść do utworzonego właśnie konta, kliknij przycisk Pokaż moje konto.

Koniec wieńczy dzieło. Masz wreszcie dostęp do upragnionej poczty, a także do wielu innych usług firmy Google, które wystarczy tylko uaktywnić.

Na ekranie zobaczysz interfejs poczty i pierwsze przesyłki od operatora systemu. Zobaczysz też na dole informację o ilości miejsca na serwerze, jaką masz do dyspozycji – w momencie pisania tych słów było to bez mała 7,5 GB, czyli równoważnik około 4 mln standardowych stron maszynopisu, gdyby posłużyć się obrazowym porównaniem. Co więcej, ilość ta sukcesywnie rośnie.

Następny etap to interesujące nas tutaj założenie strony w Witrynach Google.

 

Joomla! Profesjonalne tworzenie stron WWW

Joomla! Profesjonalne
tworzenie stron WWW

Joomla! 1.5 od kuchni. Ponad 130 przepisów!

Joomla! 1.5 od kuchni.
Ponad 130 przepisów!

Joomla. Tworzenie stron WWW. Szybki start.

Joomla. Tworzenie stron WWW.
Szybki start.

Nowości Helionu

Statystyki

Użytkowników : 766
Artykułów : 513
Zakładki : 28
Odsłon : 9637016